Istoria lui Volkswagen Beetle este una destul de lunga care continua si azi. A fost conceputa in 1931 de Ferdinand Porsche si Zundapp, fiind numita “Auto für Jedermann” (masina pentru orice om). Porsche dorea un motor in 4 cilindri, dar Zundapp a folosit unul in 5 cilindri cu racire pe apa. A fost prima data cand numele de “Volkswagen” a fost folosit.
In 1933 Adolf Rudolf a cerut lui Ferdinand Porsche sa creeze un “Volks-Wagen” (masina poporului) care sa poata duce 2 adulti si 3 copii cu 100km/h, dar si sa fie ieftina si simpla. Masina a ajuns sa coste cat o motocicleta.
Masina a inceput sa fie testata in 1935, majoritatea modelelor avand un motor in 4 cilindri montat in spate cu racire pe aer, doar modelul 12 avea un motor in 5 cilindri cu racire pe apa, fiindca asa dorea Zundapp. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a incetat productia, fabricile producand masini pentru folos militar. Cei de la Volkswagen au avut probleme cu Tatra fiindca cei din urma spuneau ca le-a fost furat design-ul.
Modelul postbelic avea un motor de 34 cp care atingea 115 km/h si consuma 7.6 l/100km. Acest model a fost una din cele mai bune modele din categoria sa, concurand cu Mini si intrecand Citroen-ul 2CV si Morris Minor.
Dupa 1950 masinile au suferit modificari estetice minore, adica doar geamurile au fost schimbate, cel dublu din spate a fost schimbat cu unul intreg, iar parbrizul drept a fost schimbat cu unul curbat.
In 1951 s-a folosit si motorul diesel de 1.3 litri. Au fost folosite doar 2 moatoare boxer diesel care nu aveau turbina. Masina a fost testata pe Nurburgring si a atins 0-100km/h in 1 minut, fiind mult mai incete decat benzinarele care atingeau 0-100 in 27 de secunde.
In 1966 au crescut puterea motorului la 50 de cp, iar in 1967 la 54 cp. Masina a fost imbunatatita 1971 prin modelul Super Beetle care era o masina mai noua, mai sigura, mai confortabila si putin mai moderna si mai mare. Din pacate anii ’70 au dus la decaderea micutului gandacel din cauza japonezilor care ofereau masini mici cu un design si tehnologie doarte diferita de ce producea Volkswagen.
Noul Beetle
A aparut ca si concept in 1994 in SUA, concept creat de centrul de design din California. Masina a avut la baza vechiul Beetle, dar extrem de modern atat ca si tehnologie cat si design. Noul Beetle are motorul racit pe apa si amplasat in fata, folosind astfel tractiunea frontala.
Mai jos sunt cateva poze pentru a demonstra evolutia masinii:
PS: Paula si mai zici ca nu-mi pasa…
Popularity: 4% [?]
Related posts:
- Noul Volkswagen Beetle Speedster Fanele de Volkswagen Beetle pot sa topaie fericite, masina retro...
- Noul Beetle Cam asa va arata noul Volkswagen Beetle in 2010, cel...
- Istoria lui Dodge Challenger Am dat in febra muscle car-urilor americane si febra vad...
- Istoria lui Chevrolet Camaro Camaro este una dintre masinile emblematice a Americii, este un...
- Istoria seriei 3, la multi ani BMW Sursa poza Seria 3 de la BMW a implinit 33...
awww andrei, ai facut tu asta pt mine?…am savurat fiecare cuvant, fraza, tot ceea ce ai si scris si mi-a incantat privirea sa citesc..masina asta m-a cucerit din totdeauna si mereu voi avea pasiuni ascunse pt ea:P..o iubesc!!!..e superba, pur si simplu nu exista niciun detaliu care sa nu-mi placa…cel putin estetic, ca in rest nu ma stiu:P…e masina ideala si visul ideal al oricarei femei..pe care o cheama paula:P..acuma poze ai pus,ai postat artico, despre ea…cand mi-o cumperi?:P….
ps:stiam ca trebuie sa fie ceva despre beetle;))
Cand voi face milioane de euro din blogging , apoi it’s the least i can do
vb cu gabi sa-ti prelungeasca sederea ta la jumpeye:P..si..cerem despagubiri de la top gear:P..americanii asa ar face:P:))0..
Am urmarit si imi plac testdrive-urile tale Dacă treci prin Constanta am o “Broscuța” daca vrei sa o testezi
@Adi ms pentru oferta, daca vin cu siguranta ca o punem sus pe blog
“Modelul postbelic avea un motor de 34 cp care atingea 115 km/h si consuma 7.6 l/100km.” Daca in anii 50 avea aceste performante, ce s-a imbunatatit pana acum, dupa 60 de ani, in privinta consumului? NIMIC. Iar la viteza, oricum nu prea ai unde merge mai tare de atat.
Si ai mei au avut in anii ’90 o broscuta fabricata in 1974, ne-a dus peste tot si “consuma” numai consumabile, fara sa se strice. Iar intr-o iarna a indoit cu aripa(!) bara unei Dacii. A fost o masina minunata.
@Mihai, crede-ma ca fix la asta m-am gandit si eu cand am vazut consumul . Trebuie sa recunoastem ca pana la Golf 3 si-au stabilit nemtii renumele, dupa aceea au facut masinile mai “ieftin”