BMW-ul seria 5 este unul dintre preferatele mele. Am vazut unul aseara si mi-am adus aminte cat de mult imi place masina asta, mai ales varianta M5. Modelul a fost lansat in 1972 si a ajuns acum la generatia cu nr 5. In anul 2008 a fost lansat seria 5-ul cu nr 5 milioane. Masina a primit numele de seria 5, dupa ce a fost a cincea generatie de masini din “noua serie” dupa Isetta si V8. Numele masinii este compus din 3 numere: 5 reprezinta seria(seria 5), iar urmatoarele 2 cifre reprezinta capacitatea motorului. De ex 525 = seria 5 cu un motor de 2500 cmc. Pentru a putea deosebi generatiile, BMW a numit masinile si dupa seria sasiului E __.
E 12 (1972-1981)
A fost primul seria 5 construit si a fost vandut in urmatoarele variante: 518-M114, 518- M42, 518-M10B18, 520-M17, 520i-M17 motor pe injectie, 525, 528. 530 si 535.
E28 (1982-1988)
A fost a doua generatie. Variantele masinii au fost urmatoarele: 518i, 520i, 524d, 524td, 525i, 525e (2.7 litri), 528i, 530i, 535i/M535i(3.4 litri), M5 cu 286 cp. M5 a fost lansat in 1984 si la vremea sa a fost cel mai rapid sedan de serie. Avea un motor cu 24 DOHC cu 24 de valve si injectie Bosch Motronic. Masina a suferit modificari la faruri, lampile spate si a primit bari mai proeminente. In rest modificarile majore au fost aduse doar la motoare.
E34, (1988-1996)
Este generatia cu nr 3. A castigat premii pentru siguranta si pentru design-ul revolutionar pentru vremea aceea. Variante: 518i de 115 cp, 520i de 129 cp, 520i ECE, avea o compresie mai buna, dar tot 129 cp, 520i de 150 cp, 524td, 525td- de 115cp, 525tds- de 143 cp, 525i de 170 cp, 525i de 192 cp, 525iX-192 cp, dar este foarte rar, 530i de 185 cp, 530i de 218 cp, 530i de 211 cp, 540i de 286 cp si M5 de 310 cp.
E 39 (1996-2004)
A fost una din cele mai bine vandute masini de la BMW. Masina a fost disponibila in urmatoarele variante: 520i( 2.0 l de 150 cp), 520i (2.2l de 170cp), 523i si 525i ( 2.5 litri si 170 respectiv 184 cp), 528i de 2.8 litri si 193 cp, 530i de 231 cp, 535i, V8 de 245 cp, 540i-V8 de 4.4 litri si 292 respectiv 290 cp. M5 a avut un V8 de 4.9 litri si 400 cp. Dieselurile:250d de 134 cp, 525d de 161 cp, 525td 115 cp, 525 tds 143 cp si 530d de 181 si 190 cp.
A fost o masina foarte apreciata si a fost nimita chiar si cel mai bun BMW din lume.
E 60 (2004-prezent)
Este gereneratia cu nr 5 si este generatia cel mai des intalnita acum in trafic. Diferenta dintre E60 si celelalte modele este enorma atat din punct de vedere al design-ului cat si al motoarelor si dotarilor, dar mai ales a tehnologiei. Masina poate fi gasita sub urmatoarele variante: 520d de 163 cp, 520i de 2.2 litri si 170 cp, 520i de 2.0 litri si 170 cp, 523i de 2.5 litri si 177 cp, 523i de 2.5 litri si 190 cp, 252i/xi de 2.5 litri si 218 cp, 525xi de 3.0 litri si 218 cp, 530xi de 3.0 litri si 258 cp, 2530d/xd 3.0 litri si 235cp, 535d de 3.0 litri 272 cp si cuplu de 560 Nm, M5 cu un V10 de 5.0 litri si 500 cp.
Masinile sunt disponibile atat in versiunea sedan cat si in cea combi.
Related posts:
- Istoria BMW-ului M5 Primul BMW M5 a fost prezentat lumii în 1984...
- Salonul Auto de la Geneva 2009: BMW Seria 5 GT BMW a lansat la Salonul Auto de la Geneva...
- Poze spion BMW seria 5 Cei de la BMWblog au reuşit să pună mâna...
- Poze spion noul BMW seria 5 Un impatimit al masinilor a reusit sa faca cateva...
- Bmw seria 7 modelul 2009 dezvelit Seria 7 este nava mamă a celor de la...
Tot E39 e mai frumoasa
eu sincer prefer E60, fiindca liniile sunt mai sportive, iar M5-ul e o nebunie pe 4 roti
eu am un e34 touring si-s foarte multumit de el. multe masini nu-i stau in fata!
Eu am un E39 si fara sa par subiectiv, este absolut sublima la design, perfect echilibrat , impunator dar fara sa exagereze.Nu-mi displace nici E60, doar ca trebuie sa ma obisnuiesc