Trebuie sa mentionez din start ca raspandirea si dezvoltarea injectiei directe de benzina nu a continuat la fel de puternic precum s-a dorit. Si asta din cauza problemelelor de fiabilitate.
Asemanator principiului de injectie directa de motorina, si la benzina a trebuit crescuta presiunea de injectie, benzina fiind injectata direct in cilindru. Presiuni mai mari de injectie, inseamna ajustaje (jocuri) mai mici ale pieselor injectorului (intre acul injectorului si ghidul sau). Si aici apar problemele. Daca la injectoarele de motorina ajustajele pot fi foarte mici fara prea mari probleme (2-3 micrometri), la injectoarele de benzina au aparut probleme in functionare. Benzina nu asigura lubrifierea acului injectorului, precum motorina la injectoarele de Diesel, astfel ca, uneori in exploatare, la cresterea temperaturilor jocurile se micsoreaza si mai mult pana la anulare, iar injectoarele se gripeaza (acul injectorului).
Daca VW se laudau cu noul motor ce utiliza acest sistem de injectie de benzina, FSI, acum lucrurile nu mai par la fel de impresionante. Nici Mitsubishi nu mai par incantati de idee, dupa ce si ei implementasera un astfel de sistem. Cert este ca ceilalti constructori mari de autovehicule nu au introdus injectia directa tocmai pentru ca exista ceva scepticism vis-a-vis de fiabilitatea sistemului.
Totuai, avantajele injectiei directe de beninza sunt destul de evidente: consumul a fost redus cu 10%, puterea motorului a crescut cu 5-10% si cred ca si emisiile poluante sunt mai mici. Din pacate Diesel-ul inca ofera mult mai mult spatiu de dezvoltare in comparatie cu injectia directa de benzina. Si daca per total, acest sistem nu a dat roade, constructorii nu l-au implementat in masa, s-ar parea ca viitorul vine de la Mercedes, prin injectia de benzina functionand pe principiul Disesel-ului. Si daca puterile acestor motoare sunt incredibil de mari pentru cilindreea respectiva, iar consumul ramane comparabil cu cel al unui motor in injectie clasica, sunt sanse mari sa devina un adevarat succes. Raman de vazut fiabilitatea si costul de productie, intru-cat sistemul este nou si pe de alta parte, se stie ca atunci cand vorbim de Mercedes trebuie sa ne asteptam la rezultate impresionante, dar si la costuri pe masura.
TSI
Related posts:
- Benzina şi motorina elixir de lux Benzian şi motorina au devenit în România un elixir...
- S-a scumpit benzina (ieri) S-a scumpit benzina, cel puţin ieri asta se trâmbiţa...
- Hot de benzina Datorita crizei petroliere din ultimul timp, oamenii au inceput...
- Benzina vs Diesel Nu de mult timp Silviu spunea într-un comment că...
- TDI TDI este mai mult decat o motorizare, a devenit...