Importanta anvelopelor de iarna este de cele mai multe ori neglijata. Tatal meu de exemplu cand nu avea prea multi bani de investit in niste uber anvelope de iarna, lua second-uri, le punea pe rotile fata (tractiune fata) si asta era tot. Din pacate lucrurile nu stau chiar asa, ajuta sa ai anvelope de iarna pe rotile motoare, dar pentru o manevrabilitate si aderenta maxima e nevoie pe toate cele patru roti.
De anul viitor vom fi obligati prin lege sa ne echipam corespunzator. O cunostinta cuBMW X5 a mers pana la granita cu Ungaria sau Austria, nu mai stiu sigur si a fost intors din drum sa-si doteze masina cum trebuie, inainte sa treaca granita. Ideea e simpla, daca nu esti dotat cum trebuie esti un pericol atat pentru tine, cat si pentru cei din jur.
Nu vrea sa ma leg de consistenta diferita a cauciucului folosit pentru anvelopele de vara si cele de iarna si cum esti practic pe patine cu niste anvelope de vara cand afara sunt sub 5-10 grade Celsius. Cei de la BMW au lansat inainte de sarbatori un video care prezinta perfect diferentele dintre cele doua tipuri de anvelope.