Cum e cu adusul masinilor din Germania si nu numai? Pai intr-un fel e simplu daca tii cont de cateva lucruri. E foarte important sa cauti din tara cateva posibilitati. Nu e indicat sa mergi sa cauti la fata locului mai ales daca nu vorbesti limba si nu cunosti tara sau ma rog locul unde vrei sa mergi sa cauti. Timp pierdut prin Germania inseamna cheltuieli in plus si asta nu e bine atunci cand vrei sa faci un profit cat mai mare.
Dupa cum am spus e bine sa ai macar vreo 4-5 variante in orase apropiate sau macar in acelasi oras daca vrei sa cumperi o masina. Motivul? E destul de simplu, multe masini nu sunt asa cum par in poze, iar la telefon ii este usor vanzatorului sa nu-ti spuna de problemele masinii.
Un alt lucru important este sa nu platesti avansul ala pe care-l cere vanzatorul ca sa nu vanda masina pana vii tu. Chiar daca nu te fraiereste si sa nu-l mai gasesti, mai exista o modalitate sa iei teapa. Se poate ca masina sa nu arate asa cum credeai si sa nu-ti placa, asa ca sau cumperi o masina pe care nu o vrei sau pierzi cateva sute de euro pe care i-ai dat vanzatorului.
Este foarte important sa te uiti daca masina a fost lovita. Sunt 2 locuri foarte bune unde te poti uita: in compartimentul motor, acolo de obicei daca a fost lovita se vede ca tabla este mai sifonata, te poti uita si la distantele dintre motor si radiator si restul caroseriei, sa vezi daca e egala. Un alt loc foarte bun este portbagajul, ridici putin covorasul si eventual scoti si roata de rezerva si te uiti daca sunt incretituri in caroserie. Lateral nu prea ai cum sa vezi fiindca de obicei doar usile sunt lovite si usile sunt schimbate. Eventual te poti uita la cum se inchid de bine usile si daca ramane spatiu dupa inchidere.
Un alt lucru bun ar fi sa verifici daca schimbarile din cartea tehnica corespund cu cele de pe masina, gen ulei si alte consumabile. De obicei in Germania si nu numai, anumite piese si schimburi sunt etichetate. Daca chiar vrei sa fii sigur cu km si esti decis sa cumperi masina respectiva, poti da o tura pana la un dealer sa verifici km. Pentru masinile mai noi sunt soft-uri care verifica computerul masinii, computer care stocheaza km reali nu doar cei afiseati.
Aceste sfaturi sunt bune cam in toate tarile bune de unde poti aduce masini: Germania, Belgia si Franta, cam astea le sugerez eu, chiar si Italia pentru anumite masini.
Popularity: 4% [?]
Related posts:
- Ce maşină să cumpăr? Masini din străinătate Mulţi se întreabă de unde să aducă maşini second hand,...
- Ponturi cu si despre detectoarele de radar Veneam cu niste prieteni cu masina si tot discutam noi...
- Ce maşină să cumpăr? Ford Focus Ce maşină să cumpăr? Toată lumea se întreabă asta aşa...
- Pericolul maşinilor bune Toţi oameni când cumpără o maşină se gândesc să fie...
- Farmecul masinilor clasice Chiar ma gandeam sa scriu saptamanal despre cate o masina...
Trebuia să te legi şi de acte. Aici e foarte periculos.
Cum arată un brief, ce trebuie să conţină, cum e mai bine, cum nu e, cum să-ţi dai seama dacă e fals sau nu, cum să verifici seria de pe şasiu cu cea din brief să nu te pomeneşti cu maşina confiscată (nu fiindcă ar fi furată ci pur şi simplu pt că n-ai acte pe ea) apoi factura (Dacă-ţi dă) că la ei arată altfel, poate arăta oricum de fapt, tre să ştii ce elemente trebuie să conţină o factură.
KM reali se pot schimba, nu există nici o metodă absolută de a stoca km reali. Inclusiv dacă e maşină mai veche cu memorie ROM şi nu Flash, se poate da jos ROM-ul, şi monta unul nou, “customizat”. Desigur că costă un pic mai mult, şi de obicei se practică doar la maşinile mai scumpe, de peste 10 mii.
Singura metodă relativă de a verifica, este pur şi simplu uzura maşinii, dar asta doar dacă eşti mecanic, nu ai cum ca persoană normală. Am văzut care verifică te miri ce detalii, şi-şi dă seama, de exemplu, după ambreiaj cum prinde la unele, sau după cum se-aude la o anumită turaţie, eu m-am mirat câte detalii d-astea mici care ai zice că n-au nici o legătură cu uzura se pot verifica. Fiecare maşină are slăbiciuni diferite după care-ţi poţi da seama de uzură cât de cât.
Tot ce ştiam eu e că nu trebuie să scoată fum negru, dar asta e fix zero, că de fapt se pot schimba tot felul de filtre pe ea ca să nu scoată fum negru, şi totuşi să aibă acei “300,000″ km reduşi la 120,000. Sau să nu aibă joc la direcţie, să nu tragă-ntr-o parte, sau mai ştiu eu ce.
Trebuie mers cu-n profesionist, asta e sigur. Aşa cum nu-ţi poţi lua computer de capu tău, să-ţi iei ce-ţi bagă pe gât vânzătorul, la fel e şi cu maşina, dacă nu te pricepi, eşti o ţintă uşoară.
Da, asta e un articol interesant, un subiect interesant.
Poti sa iti dai seama in multe feluri de problemele unei masini, poti sa-ti dai seama de km reali ai masinii (aproximativ) fara sa pui testere pe ea sau mai stiu eu ce fel de programe. Dar, asa cum s-a spus, chiar si cu ele te poti pacali, intru-cat testerul citeste ce s-a stocat in ECU, iar mai nou si in ECU se poate umbla ff usor.
In concluzie, cum afli starea de uzura a unei masini?
In primul rand trebuie sa fi foarte hotarat asupra tipului de masina, asupra marcii. Sa zicem ca vreau sa-mi iau un Golf 4. Bun, ma apuc si studiez netu’ – forumuri, siteuri, bloguri, etc si aflu cam care sunt problemele SPECIFICE. Ce pica cel mai des si mai ales, ma va interesa componentele extrem de costisitoare: turbina (daca are), pompe de injectie, de vacum, servo, iar apoi, cele mai accesibile – amortizoare, ambreiaj etc.
Desigur ca nu le poti verifica pe toate doar uitandu-te la masina, de accea sunt ff imp parerile celorlalti de pe forumuri sau fancluburi. Exista sectiunea de tehnic si acolo sunt postate problemele cel mai des intalnite.
Insa, starea GENERALA a masinii o poti afla, asa cum se spunea mai sus, prin cateva elemente deosebit de subtile. In primul rand trebuie sa te urci in masina sa vezi starea volanului (cat de uzat este in dreptul mainii stangi), tapiseria de la schimbatorul de viteze, cat de murdar este manerul unde sofrul isi mai sprijina mana. Starea scaunului soferului spune multe despre km reali – daca tapiseria este uzata in partea stanga in zona toracica si/sau sezutul nu este la fel de tare precum scaunul pasagerului, s-a mers mult cu masina. Pedalele iti pot spune cat de mult s-a mers cu masina, trebuie sa te uiti la pedala de ambreiaj si la cea de frana. De obicei pedala de frana este uzata pe partea dreapta, cu atat mai putin, cu atat mai bine. Trebuie scoase presurile pana la tabla. Am vazut Audi A4 de 2 ani vechime care avea 450000km si avea gauri in podea, in zona pedalelor, acolo unde soferul isi sprijinea calcaiele.
Trebuie sa te uiti la balamalele usilor, este un indicator f important din punctul meu de vedere. Cu cat sunt mai curate, cu atat mai bine. Tot la usi, avem acel sistem care opreste usa sa nu se deschida pana la capat de cursa. Cu cat usa se deplaseaza mai greu de cand o deschizi si pana la cap de cursa, cu atat mai bine.
Discurile de frana: fff imp! Oricine merge mult cu masina, va frana la fel de mult, daca se merge mult pe autostrazi, uzura discului de frana poate ca n-ar fi asa imp, dar la 300000 km, daca nu au fost schimbate, uzura va exista fara doar si poate. Tot la roti, se poate verifica usor daca sunt jocuri mari in articulatii/rulmenti. Daca nu exista elevator, se ridica masina pe cric, mai mult de 5 minute nu-ti ia. In mers se face un test de frana si se urmareste sa nu apara oscilatii/vibratii pe franare – sa nu fie discurile ovalizate.
Amortizoarele trebuie sa fie ferme – asta stie orice pustan, toata lumea se apasa pe botul masinii sa vada starea amortizoarelor. Din pacate majoritatea oamenilor nu asculta cu atentie si sunetul produs de bucsile articulatiilor puntilor. Daca sunt gripate, se aude un zgomot caracteristic, ca la o frecare ff usoara.
Ambreiajul: se poate testa foarte usor in cateva moduri extrem de precise. Aceste metode nu dau gres niciodata. Se poate trage frana de mana, se introduce in treapta 1 si se ambreiaza usor. Masina se lasa de spate (oricine stie asta) dar cel mai imp e ca turatia trebuie sa scada, sa trepideze motorul. Se incearca si in treptele 2,3 si chiar 4, intru-cat in aceste trepte ambreiajul va patina mult mai rau – acum se va vedea mult mai usor un ambreiaj obosit. O alta metoda dar care nu e la fel de la indemana: trebuie cautat un drum cu inclinare. Se merge cu viteza constanta cu treapta a 4-a. Se debreiaja pentru o fractiune de secunda si se accelereaza la turatie maxima. Imediat cum s-a atins aceasta turatie se ambreiaja. Cu cat scade turatia motorului pana la turatia initiala (de mers in tr 4) cu atat ambreiajul este intr-o stare mai buna.
Motorul: aici este mai delicata povestea. In principal se urmareste fumul ALB. Daca este Diesel si fumul este alb in cantitate destul de apreciabila, motorul consuma ulei. Consumul poate fi pe la turbina (pe la ax), pe la segmenti (segmenti uzati) sau pe la supape (ghidul supapei uzat). Daca fumul este negru dar tot in cantitati destul de apreciabile – atunci poate fi o problema de injectie (injectoare cu pulverizator partial infundat), presiune de injectie scazuta (pompa de injectie), debitmetrul masic/volumic de aer obosit, si chiar si de la turbina – daca uleiul este bagat prin intercooler si il scoate pe evacuare (nu are timp sa mai arda, rezultand fum alb).
Daca este motor pe benzina si iese fum pe accelerare, motorul mananca ulei. La benzina este mai simplu.
ATENTIE in sezonul rece, la scurte momente de la pornirea motorului diesel/benzina. Daca iese un fum alb pentru cateva momente (5-10 min), DAR apoi dispare, motorul nu are probleme cu consumul de ulei. NU confundati condensul de acel fum alb!
Un alt aspect important: starea tobei de evacuare – toba finala trebuie sa fie cat mai curata posibil. Daca este motor pe benzina, nici nu uncape indoiala, toba trebuie sa fie curata, cel mult cu o usoara funingine – un strat subtire. Daca este Diesel si toba este curata, poti fi sigur ca intregul motor functioneaza in parametri. Daca este cu funingine, ar trebui sa nu fie foarte multa. Sau, mai corect spus, nu trebuie sa prezinte tente de ulei – mici particule. Astfel, de pune un deget pe peretele tobei si se apasa ca atunci cand iti ia amprentele. Rezultatul il vezi pe deget.
Starea generala a caroseriei iti mai poate spune cateceva despre km parcursi si mai ales, suprafata. Trebuie sa te uiti pe la praguri, si in apropiere de praguri/pasajele rotilor. Masca fata – daca e zgariata rau – s-a mers pe drumuri neamenajate cu viteza.
Si acum vine concluzia finala: dupa ce s-au facut aceste verificari (aproximativ toate), se trage o concluzie. Se poate sa se fi mers mult afara, se poate ca msina sa fi mers mult in oras. Daca volanul si ambreiajul par uzate, asta nu inseamna neaparat ca motorul este foarte obosit – poate s-a mers mult in oras. Cu siguranta, cel mai bine este ca intreaga masina sa arate cat mai bine, atat pe afara cat si la interior.
Si in final, dupa ce ti-ai facut o idee bazata pe ceea ce am spus mai sus, se compara cu km din bord. Daca masina da semne de oboseala (interior, exterior, motor) si km sunt putini (pana in 180000) e clar ca masina aia are peste 300000 foarte usor. E drept ca masinile romanilor sunt mult mai obosite la km muuult mai putini, dar asta tine si de natia noastra – d-aia e bine sa iei masina SH DOAR din Germania, am vazut Golfuri 1 si 2 cu 40000 km si cu 400000 km si diferentele nu sunt foarte mari. Nimeni nu ingrijeste o masina mai bine ca un neamt. Sper ca am fost util.
@Ionut foarte bune sfaturile cu pedalele si tapiteria, e bine ca ai amintit lucruri la care oricine se poate uita.
@Manu, ai dreptate in privinta actelor, de multe ori suntem asa incantati ca vom avea o masina faina si buna, ca uitam sa verificam multe chestii esentiale cum ar fi actele.
Un lucru ce am uitat sa spun este ca trebuie sa verificam instalatia electrica, sa vedem daca geamurile functioneaza bine, daca farurile si restul luminilor sunt in regula, trebuie testata si clima sa vedem daca raceste si daca incalzeste, daca merge computerul de bord si alte chestii de genul acesta. Eu si cand imi cumpar haine sau incaltaminte ma uit daca sunt defecte. va sugerez sa fiti foarte pertinenti cand va cumparati o masina. Daca gasiti nereguli, exploatati-le ca sa reduca din pret.
Inca un lucru important este sa nu pareti ft incantat de masina, fiindca vanzatorul poate exploata acest lucru
Am eu impresia sau merge mai bine treaba in Belgia acum
nu e o impresie, e adevarat, ideea e ca sfaturile de mai sus is bune in orice tara. Belgia o duce mai bine fiindca au preturi mai bune si fiindca de obicei parvenitii aduc masini din Germania, trebuie sa stii cateceva ca sa aduci din Belgia, ma rog sunt si exceptii care prefera Germania datorita limbii etc.
Belgia o duce mai bine din cauză că o duc mai bine ca nemţii dpdv financiar, şi-şi permit maşini noi mai des.
Maşina mea de ex, e din leasing de 2 jumate. Practic schimbă maşina la 2 ani şi ceva, spre deosebire de nemţi la 3-5 ani.
Şi atunci normal că second-urile nu prea se vând, şi drept urmare preţurile aferente.
Am un amic care s-a dus in Germania, a dat o groaza de bani pe o masina si cand a ajuns la RAR, cei de acolo au constatat ca seriile masinii erau lucrate. Asadar, mare atentie!
Cica masinile aduse din afara si vandute la noi cu 1500 de euro sunt luate de acolo cu chiar si 100 de Euro! Au fost “atinse” de cel putin doua ori, iar daca le vezi din spate, fiind in alta masina, observi ca merg stramb, rotile din spate nu calca pe urmele celor din fata, scot fum…iar kilometrajul a fost dat inapoi de 3 ori si de fiecare data de la 350.000 la 120.000 km! Sa fim seriosi, 1500 de euro sunt bani, iar daca ai 200 de Euro pe luna, ii strangi destul de greu.
Interesanta tema. Am mai invatat ceva dupa ce am citit acest topic.
Multa bafta tuturor.
Well written, thanks!