Eu unul consider că tipul de maşină este un factor important. În ultimii ani s-a pus accent pe siguranţă, centuri, sisteme pasive, sisteme active etc.
Unii producători au devenit cunoscuţi, deci implicit şi apreciaţi pentru nivelul de siguranţă pe care-l oferă prin maşinile lor. Unul din cei mai cunscuţi este Toyota, care a reuşit în ultimul timp să primească 5 stele cam la tot ce a produs. Până şi micuţul IQ a primit 5 stele.
Revenind la întrebare, cei de la IIHS (Insurrance Institute for Higway Safety), un fel de Euro NCAP al americanilor au făcut câteva teste foarte interesante. Aceştia au testat impactul sedan-urilor de mărime mijlocie cu maşini mai mici.
Se pare că maşinile mici care luau punctaj mare la testele de siguranţă, s-au comportat diferit la un impact cu o maşină mai mare. Acest lucru se datorează diferenţei de forţă cinetică dezvoltată de maşinile aflate în mişcare. O maşină mică dezvoltă o forţă mai mică, la accident suferind un impact mai mare din cauza forţei cinetice mai mari dezvoltate de o maşină mai mare.
Pe mine unul m-a pus pe gânduri, ştiam că dimensiunea contează, dar nu credeam că atât de mult. Imaginaţi-vă să vă lovească un Nissan Patrol şi voi să fiţi într-un Opel Corsa…
Eu zic ca ar conta. Poti sa vezi pe net o comparatie dintre un VW Touareg si un VW Polo la un impact frontal. Culmea e ca daca pui la crash-test frontal o masina mai veche si o masina mai noua. Cea veche o sa o avarieze mai rau pe sora ei mai proaspata.
aia cu masinile vechi am observat si eu. Stiu ca majoritatea cred ca aspectul dimensiunii conteaza, dar multi nu tin cont la cumparare, daca are 3-4 stele e buna masina. Din pacate testele acelea au loc intr-un cadru controlat, pe cand la un accident “live” sunt multe variabile.