V-ati gandit vreodata de ce majoritatea masinilor sunt limitate electronic la o anumita viteza? De obicei sunt limitate la 220-250, dar ideea e ca sunt limitate cu toate ca ele pot merge mai mult de atat, unele pot atinge chiar 300 de km/h. Raspunsul e destul de simplu, cu toate ca motorul poate duce masina pana chiar la 300 de km/h, restul masinii nu rezista atata de bine.
Masina nu este construita ca sa reziste la asemenea viteza, caroseria masinii de exemplu e facuta sa reziste pana la o anumita viteza, dupa care nu e sigur ca va rezista curentilor de aer sau vitezei in sine. Un alt motiv ar fi ca suspensiile si franele sunt facute pentru a rezista la o anumita viteza si la o anumita tensiune, pentru a face aceleasi componente pentru o masina care poate merge cu 300 km/h costa enorm de mult, tocmai de aceea o supermasina costa mai mult decat o masina “rapida:.
Tuning-ul este o cale de a modifica o masina pentru a o face mai rapida, dar are si el limitele sale, cel mai bine e sa ai putere mecanica si nu electronica. Daca nu ma credeti pe mine, ascultati-l pe Jeremy Clarkson:
Popularity: 2% [?]
Related posts:
- Maşina care va depăşi Veyronul… Cunoscutul producător suedez Koenigsegg va prezenta în luna martie la...
- Secretul englezilor si masinile din Anglia In primul rand vreau sa spun ca in Anglia oricine...
- Unde ne repararăm maşinile? Azi e miercuri…nimic nou atâta tot că plouă, când plouă...
- Nu sunt misogin promit Am mai spus asta, dar mă repet şi spun clar:...
- Top Gear si masinile amfibii…din nou (2) In ultimul video cei de la Top Gear au ajuns...
Adica intr-un singur cuvant: siguranta.
In alta ordine de idei, nu sunt foarte convins ca intr-adevar asta e motivul. O masina scumpa, limitata electronic la 250 km/h cu siguranta poate sa mearga fara probleme si mai repede de atat.
Nu am inteles ce-a vrut sa spuna cu acel Rover. Faptul ca motorul si-a dat duhul pe circuit nu are legatura cu viteza de peste 250 km/h. Daca masina aia rula cu mai mult de 200, ar fi mare minune. Motorul a cedat din cauza supraalimentarii.
Si din cate stiu eu, acel limitator se poate scoate foarte usor si nu prea cred ca cei care au construit o masina scumpa nu s-au gandit la acest lucru. Nu e nimeni atat de inconstient incat sa se bazeze doar pe un dispozitiv electronic. Sunt nenumarate masini tunate in Germania care pot trece de 300 km/h fara probleme. Si nu vorbesc de masini scumpe, de la Golfuri, BMW pana la cele mai scumpe. Deci chiar nu vad ce ar putea ceda la viteze mari.
din cate stiu nu cedeaza automata, cei de la Top Gear sunt cunoscuti pt ca fac show pentru a sublinia o impresie. E stiut faptul ca masinile supraalimentate sau la care a fost deactivat limitatorul au o durata de viata mai scurta. Nu spune un producator degeaba ca viteza maxima e 250, normal ca masina merge si cu 300 daca ii dai, dar nu mai e la el de safe si se uzeaza mai repede
Nu-si pune nimeni problema de fiabilitate pentru o masina top-sport. Nu cred ca sunt 10 persoane in lumea-ntreaga care vor pastra un M5 in garaj o viata-ntreaga.
Am vrut sa mentionez doar ca sistemele masinii pot rezista, franele vor fi ok, caroseria nu se va dezmembra daca se trece de viteza maxima data de constructor, etc.
pai nu ma refer la masini precum BMW M5 sau alte masini care oricum sunt excelent facute, era vorba dupa cum spunea si Clarkson de oameni cu masini normale precum Mondeo, Golf-uri care cu toate ca au cp, masina nu e facuta sa reziste la viteze ft mari, mai ales cei care isi pun cip-uri pe ea si alte cele.
Este si un Vauxhall Omega de 1000 de cp, dar ala a fost ramforsat sa reziste