Mai demult ne intrebam si discutam despre benzina vs diesel, maine poimaine o sa discutam despre hibrid vs electric, dar azi vom discuta despre hibrid vs diesel.
Cu ceva ani in urma am constientizat cu adevarat avantajele unui diesel, credeam ca benzina e miezul si restul e goana dupa vant, dar din fericire insa, am realizat ca un diesel eficient poate fi o adevarata mana cereasca, daca alegi cu cap.
Masinile comparate
Britanicii mi-au luat-o putin inainte si au realizat propriile teste, au comparat modele precum Honda Insight (hibrid) si Skoda Octavia Greenline II (diesel eficient), Honda Auris HSD si Opel Astra EcoFlex, BMW 320d Efficient Dynamics (masina care era sa ia premiul de cea mai ecologica masina din lume) si Toyota Prius.
Consum si pret
BMW-ul consuma 3.6 litri, iar Prius-ul 3.8, modelul Octavia s-a dovedit a fi mai economic, iar Auris HSD este putin de tot mai eficient. BMW-ul are un pret undeva pe la 36.000 euro cu TVA, iar Toyota-ul Prius incepe de la 27.000 euro si are o putere si un cuplu mai mare, electric + benzina=349 Nm si 181 136 CP. Poate sunt singurul, dar nu ma asteptam ca hibridul sa fie atat de avantajos comparativ cu un diesel. Cei care o dati pe aia ca BMW e premium si Toyota e varza, mai ganditi-va o data, masina arata bine si este extrem de fiabila.
Auris-ul HSD incepe de la 24.000 euro si are aceasi tehnologie ca si Prius-ul , am cautat pe site la Opel sa pot compara cu Astra-ul, deocamdata au doar versiunea mai veche si aia incepe de la 12.500 euro. Site-ul de la Skoda Romania e cu adevarat varza, fac masini bune, dar site-ul e de toata jena, iar Honda Insight-ul are o putere combinata de doar 100 CP si cuplu de 213 Nm si incepe de la 24.000 euro.
Concluzie
Cand am vazut zilele trecute stirea asta m-am gandit ca o s-o scot cumva ca dieselul e mai grozav, dar uite ca nu sta chiar asa treaba, tehnologia a evoluat destul de mult, iar o masina precum Prius-ul a castigat mult teren, Auris-ul la fel. Dintre dieseluri doar Astra-ul pare sa merite cu adevarat si probabil Octavia-ul Greenline, dar m-am plictisit sa tot caut dupa preturi. Daca vrei un diesel vei cumpara un diesel clasic, cele noi si extra eficiente nu-si prea merita banii, iar daca vrei sa fii ecologic cumperi un Auris HSD, e mai ieftin decat un Prius si arata mai mult a masina.
PS Importatorii auto au mult de lucru la site-uri, chiar mult de lucru, stiti cum zic?
Popularity: 1% [?]
Related posts:
- Maşini care chiar merită banii Cum ştim care maşină second merită cumpărată şi pe deasupra...
- Care SUV îşi merită banii? Mitsubishi L200 Ce părere aveţi de Mitsubishi L200? Mereu m-a atras această...
- Merita Dacia Sandero banii? Merita Dacia Sandero banii? Nu am cum sa nu ma...
- Merită Bmw X6 banii? Ştim cu toţii povestea noului Bmw şi anume a lui...
- Noul hibrid de la Honda: Honda Insight Studiile au aratat ca oamenii doresc ca masinile hibride sa...
Cum ai calculat de tio dat 181 CP pe prius ?
motor electric (82 CP si 207 Nm) + motor pe benzina de 1.8 litri (99 CP si 142 Nm), dar se pare ca producatorul oficial declara o putere maxima de doar 136 CP, ceea ce e putin ciudat, buna observatie
sincer sa fiu mi-as lua disel…pt costul mai mic si pt design-ul mai bun. De cand au aparut hibridele nu am vazut o masina cu adevarat frumoasa.
Pai tocmai asta e faza ca sistemele start and stop si alte chestii care fac dieseluri eficiente ridica destul de mult pretul, vezi si la Volkswagen de ex. Initial si eu eram foarte pro diesel, dar cam pe la aceiasi bani iti un hibrid chiar fainut, gen Auris HSD
golf disel > auris HSD
trebuie facut in calcul pe mai multi ani , cu tot cu cheltuielile de intretinere; nu cred ca conteaza numai consumul
anul trecut am testat un Lexus RX-450h si spunea reprezentantul ca service-ul de 30.000 costa outin sub service-ul unui Logan, nu era mare diferanta, dar era cu vreo 50 de lei mai putin