Toyota este unul dintre brandurile cele mai respectate din lume, chiar si in ciuda presei negative legate de acele accidente bizare. Eram curios sa vad cum arata la japonezi un hatchback cu dotari de baza, fara optiuni suplimentare, stiti voi, un model din acelasi segment cu Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Megane, Opel Astra, dar “chel” . Curiozitatea mi-a fost satisfacuta de Toyota Oradea-Clasmotor, unul dintre putinii dealeri auto locali interesati de online.
Am luat Auris-ul si l-am plimbat pe serpentine, pe drumuri prafuite de tara, l-am urcat pe dealul de la Ciuperca, lucru care cred ca i-a dat putin peste cap consumul. Din start am observat ca nu e o masina care sa te duca foarte repede din punctul A in punctul B, dar din fericire Toyota a creat un spatiu interior unde sa te simti bine pe durata drumului.
Vreau sa va ofer cateva informatii generale despre masina, pe urma povestim ce mi-a placut si ce nu:
Date generale
Model testat: Toyota Auris, motorizare 1.33 Dual VVT-i (benzinar) de 101 CP (la 6000 rpm) si 132 Nm (la 3800 rpm), versiunea de baza
Cutia de viteze: manuala cu sase rapoarte
Viteza maxima: 175 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 13.1 secunde
Consum: urban: 7.3 litri, extraurban 5.1 litri, mixt 5.9 litri
Dotari: ABS, EBD, airbag-uri sofer si pasager + airbag-uri laterale, oglinzi incalzite, aer conditionat manual, computer de bord, geamuri electrice fata, volan cu reglaj pe inaltime si profunzime, port USB 2.0 si auxiliar, sistem audio CD+MP3 cu patru boxe, indicator schimbare treapta de viteza, volan si schimbator imbracat in piele si comenzi pe volan.
Sistem de tractiune: tractiune frontala
Pret: modelul testat de mine costa 10.200 euro cu TVA+3 tichete Rabla (oferta)
Ce mi-a placut
-interiorul a fost o surpriza placuta, nu ma asteptam sa fie la nivelul asta inca din standard, sunt obisnuit cu masinile germane care sunt spartane fara optionale
-design-ul exterior este creat pentru oamenii care nu vor sa iasa in evidenta, dar in acelasi timp vor ceva diferit
-Auris-ul a fost stabil in curbe si este o masina pe care o conduci cu lejeritate
-sistemul audio este bunicel, daca doresti mai multa putere, poti opta pentru cel cu sase boxe
-indicatorul de schimbare a treptei de viteza este tot mai prezent pe modelele asiatice, si desi nu-l vei folosi mereu, e bine de stiut ca e acolo, mai ales in cazul soferitelor
-schimbatorul de viteze cocotat pe consola centrala mi se pare un bonus mare, m-am obisnuit cu noua pozitie a schimbatorului si e chiar practic, atat la drum lung, cat si in oras
-design-ul consolei mi s-a parut deosebit, imi plac producatorii care ies putin din tiparele clasice
Ce nu mi-a placut
-propulsorul nu prea e pe gustul meu, nu vei avea svacnirea tipica unui benzinar, din cate imi dau seama, aceasta motorizare a fost gandita pentru oamenii care nu se grabesc, dar doresc sa aiba o masina fiabila si cu un interior placut
-am gasit in torpedo o scrumiera, problema e ca nu am gasit un loc creat special pentru ea in consola centrala, noroc ca nu fumez
-nu am gasit un loc bun unde sa-mi tin telefonul, la baza consolei centrale nu ajungeam fiindca scaunul imi era mai in fata, iar pe bord imi juca telefonul in locul special amenajat fiindca baza nu era acoperita cu cauciuc
-pozitionarea port-urilor USB si AUX mi se pare putin ciudata, daca ai un mp3 e practic sa-l tii in torpedo si sa schimbi piesele folosind comenzile pozitionate pe volan, dar daca ai un telefon nu prea l-ai tine in torpedo, zic eu. Aceasta pozitionare zic eu ca se datoreaza noii console centrale, a trebuit sacrificata conectivitatea pentru a oferi soferului o viata mai usoara la volan.
Concluzie
Toyota Auris este genul de model pe care il pot sugera cu usurinta oricarui prieten sau cunostinta. E fiabil, arata bine, are un interior de calitate si dotari mai mult decat satisfacatoare zic eu, pretul nu e deloc mare comparativ cu rivalii sai. Mi-au placut materialele placute la atingere din interior, chiar am ramas placut impresionat de interior si de faptul ca volanul si schimbatorul au fost imbracate in piele.
Trebuie sa discutam putin si de propulsorul 1.33 Dual VVT-i. Am spus mai sus si o spun din nou, nu este un propulsor rau, dar are limitele sale, are doar 1.3 litri. E o motorizare buna pentru cei care nu circula extrem de mult, iar cand merg la distante mari, nu doresc sa depaseasca tot ce vad in fata ochilor. Transmisia cu sase trepte ajuta mult consumul, inainte sa dau computerul de bord peste cap, am reusit sa scot un consum mediu de 7.5 litri. Daca nu as fi testat masina la maxim, probabil as fi scos un consum de 6.5-7 litri lejer.
Poze realizate de Marius Bulzan
Popularity: 1% [?]
Related posts:
- Drive test: Noul Hyundai i30 facelift Weekend-ul trecut l-am trezit pe Marius pe la 9 si...
- Drive test: Subaru Forester A venit vremea sa reincep drive testele, iar cel mai...
- Drive test Hyundai ix35 Hyundai este un brand in continua dezvoltare, iar eu pot...
- Noul Toyota Yaris se prezinta Toyota a lansat oficial noul Yaris pentru Europa. Modelul Yaris...
- Toyota a creat airbag-ul central Cei de la Toyota sunt cunoscuţi pentru dotările foarte bune...