Weekend-ul trecut l-am trezit pe Marius pe la 9 si ceva si am mers sa testez noul Hyundai i30 facelift. Modelul mi-a fost oferit de catre Cornel Furdea de la Hyundai Carbenta (aici aproape de mine, catre Episcopia). As vrea sa zic cat de treaba a fost Cornel cu toata faza asta, dar asta intr-un alt articol.
Dupa cum spuneam, ne-am dus sa fim la reprezentanta pe 10, dar norocul face ca e doar la 5 minute de mine. Ajuns acolo, am luat cheile de la un Hyundai i30 facelift 1.4 benzina si ne-am dus la drum. Din cauza ploii nu am reusit sa facem prea multe poze afara, asa ca am gasit o locatie secreta in buricul orasului si ne-am dus acolo, iar maiestria lui Marius e evidenta zic eu.
Date generale
Modelul testat: Hyundai i30 facelift 1.4 de 109 CP si cuplu maxim de 137 Nm la 5.000 rpm, versiunea Comfort
Cutia de viteze: manuala cu cinci trepte
Viteza maxima: 187 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 12.6 secunde
Consum: urban: 7.5 litri, extraurban 5.3 litri, mixt 6.1 litri
Dotari: ABS, EBD, ESP, frane fata/spate pe discuri, tetiere active pentru sofer si pasager, alarma, inchidere centralizata + imobilizator motor, 10 airbag-uri (inclusiv cortina), jante din aliaj usor, oglinzi incalzite, proiectoare ceata, sistemul follow me home, clima, computer de bord, geamuri electrice fata/spate, volan cu reglaj pe inaltime, comenzi pe volan si port USB 2.0 si auxiliar.
Pret model testat: 14.570 euro, dar au ceva promotie si ajunge la 12.958 euro
Ce mi-a placut
-servodirectia asistata este geniala, foarte usor la viraje stranse
-porturile USB si AUX, mi-am conectat usor iPhone-ul si masina vine cu propriul cablu de conectare
-scaunele sunt foarte comode
-cadranele cu albastru si alb mi-au adus aminte de Lexus-ul RX450h , cu toate ca nu este sistem amoled
-bordul este unul atractiv ca si design si materialele sunt decente
-sistemul audio este mai mult decat suficient
-dezaburirea isi face treaba in cateva secunde (asta m-a impresionat)
-design-ul masinii, arata mai agresiv, dar cu bun gust
-suspensiile m-au impresionat, nu simti mare lucru cand treci prin gropi sau peste denivelari
-schimabtorul de viteze este extrem de precis
-masina se tine extrem de bine in curbe
-are un sistem care iti indica cand sa schimbi vitezele
Ce nu mi-a placut
-motorul mi se pare putin prea mic pentru drumuri lungi, in depasiri ar fi nevoie de mai mult cuplu si te doare inima sa turezi masina peste 4.000 rpm (cuplu maxim la 5.000 rpm)
-ar avea nevoie de o transmisie cu sase rapoarte, este putin prea galagios motorul si nu-mi place sa tin un motor turat
-volanul zic eu ar merita imbracat in piele
-nuca schimbatorului ar fi mai faina cu ceva insertie argintie sau pur si simplu ceva diferit
-nu prea ai vizibilitate buna prin luneta, la parcari trebuie sa te ghidezi mult din oglinzile laterale
Concluzii
Consumul pare a fi ceea ce spune cartea tehnica, eu in oras am scos 8.5 si am condus sportiv. In afara orasului cred ca s-ar putea scoate lejer un consum de 6 litri/100 km daca conduci normal.
Sincer as sugera masina asta pentru cei care nu circula foarte mult, este foarte buna prin oras si in afara te duce bine pana la 120-140 km/h, ceea ce este destul pentru Romania zic eu. Daca vrei sa circuli foarte mult pe an, gen peste 30.000 km sugerez versiunea 1.6 benzina sau 1.6 CRDI.
Per total mie mi s-a parut o masina reusita, consider ca Hyundai a reusit sa intre serios pe acest segment de piata si chiar este o alternativa placuta pentru competitorii germani. Legat de motor, sunt sigur ca un factor important este si faptul ca eu sunt un fan diesel, dar sunt sigur ca dupa cateva modele pe benzina o sa-mi revin.
Popularity: 1% [?]
Related posts:
- Hyundai Santa Fe facelift Hyundai Santa Fe a primit un facelift minor. SUV-ul corean...
- Crash test Hyundai Genesis Cei de la NHTSA au supus noul Hyunday Genesis unei...
- Noul Hyundai Equus Se pare că aşa va arăta noua generaţie de Hyundai...
- Noul Hyundai Tucson Noul Hyundai Tucson incepe sa-si faca in sfarsit aparitia. Dupa...
- Noul Hyundai i40 va debuta la Geneva Hyundai i40 este una dintre cele mai asteptate modele ale...
Bravo si la mai multe. Inceputul e mai greu.
salut, long time no “see” mersi, sper sa mai fie ca deja am intampinat probleme cu masinile )
Interiorul m-a surprins ca si design. Cum e calitatea materialelor interioare?
e o combinatie intre ieftin si placut la atingere. E un echilibru decent intre ieftin si calitate k.
Consumul pe care l-ai prezentat este mult prea ridicat pentru numarul de km pe care ii fac in decursul unui an.
Eu astept sa fiu sunat de cei de union motors ca sa fac un drive test la noul Opel Corsa Ecoflex, asta doar in cazul in care cei de la opel se vor razgandi si vor aduce si pe piata de la noi acest model cu motorizare de 1.2 de 85CP echipat din fabrica cu instalatie GPL….chiar nu inteleg de unde atat de multa lipsa de interes avand in vedere pretul carburantului de la noi.
In aceeasi idee eu as alege astra h in loc de hyundai, fiind din aceeasi categorie, consum//putere asemanatoare.
frate tu lucrezi la union motors Bucuresti? sustin discutiile pe blog, dar reclama asta mascata e cam de prost gust (vad de pe ce IP-uri comentezi)