Drive test Hyundai ix35

Posted by andrei On August - 18 - 2011

drive test hyundai ix35 3 193x133 Drive test Hyundai ix35Hyundai este un brand in continua dezvoltare, iar eu pot sa ma bucur de el datorita lui Cornel de la Hyundai Carbenta, care imi ofera masini in teste. Toata lumea stie ca Toyota este un brand fiabil sau ca BMW produce masini sportive, dar pana in ultimii ani, Hyundai era privit cu strambaturi de nas. De cand cu noile Santa Fe, Veracruz, ix35, i30, i40 etc, lucrurile s-au schimbat radical.

Am avut in teste modelul Hyundai ix35, crossover-ul care a inlocuit Tucsonul, unul din cele mai bine vandute SUV-uri din Romania. Am avut versiunea cu tractiunea fata, dar asta nu m-a impiedicat sa merg pana la Padurea Neagra, undeva pe langa Alesd. Am mers prin padure, am testat strasnic masina pe serpentine, am accelerat brusc, am franat, dar masina nu se lasa, chiar si cu tractiune fata, se tinea bine pe pozitii. Hai sa va dau citire din fisa tehnica si apoi continuam discutia. Bine?

Date generale

Model testat: Hyundai ix35, motorizare 2.0 CRDi de 136 CP (la 4000 rpm) si 320 Nm (intre 1800-2500 rpm), versiunea de baza

Cutia de viteze:  manuala cu sase rapoarte

Viteza maxima: 195 km/h

Acceleratie 0-100 km/h: 9.4 secunde

Consum: urban: 6.6 litri, extraurban 4.9 litri, mixt 5.5 litri

Dotari: ABS, ESP, airbag-uri sofer si pasager+ airbag-uri laterale+airbag-uri cortina,, jante din aliaj usor de 17 inch, oglinzi incalzite, proiectoare ceata, sistemul follow me home, aer conditionat manual, computer de bord, geamuri electrice fata/spate, volan cu reglaj pe inaltime si profunzime, port USB 2.0 si auxiliar, sistem ISOFIX pentru scaunul copilului, geamuri spate si luneta fumurii, , stergatori cu degivrare, sistem audio CD+MP3 cu patru boxe+2 tweetere, indicator schimbare treapta de viteza si sistem de Asistenta la urcarea si coborarea pantelor

Sistem de tractiune: tractiune frontala

Pret: modelul testat de mine costa 22.280 euro cu TVA (oferta)

Ce mi-a placut

-chiar daca pare o masina marisoara, este extrem de usor de manevrat si te simti in siguranta

-design-ul iese in evidenta in acest segment, Hyundai chiar a scos un model frumos

-spatiul, oriunde ai sta in masina asta, simti ca ai loc, iar cei 591 litri disponibili in portbagaj sunt mai mult decat suficienti

-chiar daca are doar tractiune fata, modelul Hyundai ix35 s-a dovedit a fi stabil in curbe, credeti-ma ca a fost testat temeinic

-sistemul audio este mai mult decat decent, nu cred ca ai nevoie de mai mult

-chiar daca exista si versiunea de 184 CP a propulsorului 2.0 CRDi, nu pot spune ca propulsorul de 136 CP m-a dezamagit in vreun mod, cei 48CP suplimentari se vor simti mai putin la accelerare, diferenta observandu-se la viteze mai mari de 120-130 km/h

-indicatorul de schimbare a treptei de viteza, pare ciudat, dar de multe ori il urmaresti fiindca vrei sa vezi cum crede un computer de bord ca ai scoate un consum mai mic

-sistemul de asistenta la coborarea pantelor, care preia controlul masinii in panta si la viteze de pana la 35 km/h, o dotare ft folositoare zic eu, mai ales daca cobori multe pante si nu vrei sa fii tot cu piciorul pe pedale

Ce nu mi-a placut

-fiind modelul de baza, ii lipseste volanul si levierul cutiei de viteze imbracat in piele

-vara nu simti lipsa tractiunii integrale, dar eu unul cred ca ar fi pacat sa-ti iei un ix35 doar cu tractiune fata

-parca mi-ar fi placut ca plasticul usilor sa fie mai de calitate

-luneta spate poate fi uneori problematica, din punct de vedere al vizibilitatii, dar pe masura ce te obisnuiesti cu dimensiunile masinii e k

-daca stai in intersectie si te asiguri stanga-spate, o sa observi ca pozitia optima la volan nu-ti ofera vizibilitate prea buna

Concluzie

Dupa ce m-am dat cu ea pe o gramada de serpentine, am mers prin padure, am depasit cam tot ce imi era in cale si m-am plimbat prin oras, pot declara cu mana pe inima ca am scos un consum mediu de 8.3 litri/100 km. Tineti cont de faptul ca a fost o masina in teste, asta insemnand ca nu am mers sa scot consum mic si totusi am fost placut impresionat ca a consumat doar atat.

Este o masina frumoasa, sigura si capabila, tocmai de aceea cred ca ar fi pacat sa nu o cumperi cu tractiune integrata, volan imbracat in piele si alte mici chestiute, asta asa, ca si parere personala. Daca esti limitat de buget si nu ai vrea sa mai scoti cateva mii in plus, poate pentru nevoile tale e de ajuns si versiunea testata de mine.

In ceea ce priveste motorul…136 CP s-au dovedit a fi suficienti pe drumurile din Romania, atat cele pavate, cat si nepavate. Daca chiar vrei, dar tii neaparat, poti opta pentru varianta de 184 CP, dar nu cred ca este necesar. Spun asta fiindca modelul ix35 are doar 1600 kg, ceea ce nu-i deloc mult.

Eu am prins destul de usor 160-170 km/h viteza legala si masina inca tragea bine in treapta a sasea. Daca mai ai 2400 euro de cheltuit, atunci poti alege motorizarea asta, dar cu tractiune integrala, clima si comenzi pe volan. Daca vi se pare ca mi-a scapat ceva, nu ezitati, pentru asta sunt comentariile.

Poze realizate de Marius Bulzan

Popularity: 1% [?]

Related posts:

  1. Noul Hyundai Santa Fe spionat in timpul testelor Hyundai-ul Santa Fe a fost introdus in 2000 si s-a...
  2. Noul Hyundai i30 va fi prezentat la Frankfurt Noul Hyundai i30 va fi prezentat in septembrie la Salonul...
  3. Drive test: Noul Hyundai i30 facelift Weekend-ul trecut l-am trezit pe Marius pe la 9 si...
  4. Hyundai Genesis Coupe acum si in Romania Hyundai Genesis Coupe este cel mai sportiv model din gama...
  5. Crash test Hyundai Genesis Cei de la NHTSA au supus noul Hyunday Genesis unei...

4 Responses to “Drive test Hyundai ix35”

  1. Radu says:

    Exteriorul m-a fascinat!

    • andrei says:

      sa stii ca nici interiorul nu e rau, iar daca il iei cu o motorizare buna, e destul de distractiv.

      • io says:

        sincer…motoarele de la hyundai sunt varza rau de tot. cel putin diselurile.( vb de santa fe )

        • andrei says:

          sa stii ca asta de 2.0 litri CRDI chiar mi-a placut, este elastic si ix35-ul s-a miscat bine, probabil ca daca iei cel de 184 CP zbori pe strazile patriei.

          Cat despre Santa Fe-ul vechi…depinde cum vrei sa tragi de motorul de 2.2 litri

Leave a Reply

Upload Files

You can include images or files in your comment by selecting them below. Once you select a file, it will be uploaded and a link to it added to your comment. You can upload as many images or files as you like and they will all be added to your comment.

Aboneaza-te la comentarii. Te poti abona si fara sa comentezi.