Noul sistem de supape Audi
Cei de la Audi au dezvoltat un nou sistem de supape cu scopul de a mari puterea motorului si de a micsora consumul. Noul sistem va fi implementat pe motoarele V6 de 2.8 litri si 3.6 litri cu injectie directa de pe modelele A4, A5, A6 si A8. Prin noul sistem se doreste marirea puterii motorului atat prin cp cat si prin cuplu.
Sistemul face ca supapele sa se deschida si sa se inchida in asa fel incat sa intre cantitatea ideala de aer. Sistemul are rolul de a ridica supapele astfel incat motorul sa functioneze optim si sa produca o cantitate maxima de putere. Un exemplu de functionare este diferenta de functionare a supapelor in timp ce masina este condusa normal, atunci supapele se ridica intre 2-5,5 mm, iar in cazul in care masina este condusa mai agresiv, supapele se vor ridica complet pana la 11 mm.
Prin faptul ca cei de la Audi pot controla nivelul la care sa se ridice supapele, se asigura o aspirare perfecta a motorului, de aici rezultand cuplu maxim sporit din acelasi motor fata de un motor normal cu aceleasi proprietati.
Aceasta imbunatatire se va face simtita intre 700 si 4000 rpm, iar soferul va simti ca masina raspunde mai bine la accelerare. Masinile dotate cu acest sistem nou vor consuma cu 7% mai putin combustibil.
Related posts:
- Salonul Auto de la Detroit: noul Audi R8 V10, cel mai puternic Audi R8 Audi R8 este varianta de la Audi pentru o...
- Poze noul Audi R4 Audi a incercat sa nege in trecut faptul ca...
- Noul motor Mazda Mazda a prezentat noul sistem de pornire-oprire a motorului....
- Sistem audio Pagani Ştim cu toţii că producătorii de maşini au tendinţa...
- Poze spion Audi TT RS Audi face coupe-uri sportive de exceptie, dovada cea mai...
Oare cum au calculat ei si au ajuns la 7%?
pai ma gandesc ca au calculat diferenta dntre vechiul consum si noul consum rezultat cu noul sistem de valve
Oricum o imbunatatire de 7% este destul de bine, tinand cont ca orice imbunatatire a consumului este binevenita nu?
Da, nu vad nicio noutate. In sfarsit grupul VAG implementeaza distributia variabila, pentru ca, acest sistem se numeste distributie variabila.
Multi constructori au implementat astfel de sisteme pentru ca sunt foarte utile nu doar din pricina consumului, ci mai ales datorita emisiilor de noxe. Si cum toata lumea spera sa reduca emisiile poluante, iata si explicatia faptului ca abia acum Audi introduce acest sistem.
Primii in lumea asta au fost nimeni altii decat Honda: http://ionutbratu.wordpress.com/2008/02/05/honda-the-power-of-dreams/
In principal, japonezii sunt experti in asa ceva, Toyota (VVT-i), Nissan mai are un astfel de sistem.
PS: te rog eu frumos, inlocuieste valve su supape, in limbajul de specialitate din Ro, nu exista cuvantul valve. Mersi
de cativa ani mereu ne-au luat-o inainte. a refer la noi europenii, ms pt tip
cam da, ce sa-i faci. Ideea e ca, as vrea sa pot spune ca asta nu li se va urca la cap si vor renunta la calitate, asa cum au facut-o europenii. A nu se intelege ca vb aici despre masini scumpe, de peste 30000 de Euro.