Istoria Lamborghini
Compania Lamborghini a fost fondată de Ferruccio Lamborghini în satul italian Sant’Agata Bolognese, un sat între Bologna şi Modena. Compania sa făcea tractoare de cea mai bună calitate, totul avea să se schimbe însă când Ferruccio a mers la fabrica lui Enzo Ferrari din Maranello. Lamborghini a mers pentru a-l confrunta pe Enzo în legătură cu defectarea transmisiei unui Ferrari 250 deţinut de Lamborghini. Ferrari i-a spus că problema nu este cu maşina ci cu şoferul.
Lamborghini s-a enervat foarte tare şi s-a dus înapoi la fabrică unde a dezmembrat Ferrari-ul şi a descoperit că Enzo Ferrari folosea acelaşi tip de transmisie pe care o folosea şi el la tractoarele sale. Lamborghini s-a decis să facă o maşină care să fie un rival de temut, aşa că împreună cu Giotto Bizzarrini, Gian Paolo Dallara, şi Franco Scaglione au făcut prototipul GTV în 1963.
În anul 1964 Lamborghini a lansat modelul 350 GT, iar în 1966 modelul 400GT. Datorită faptului că au scos profit cu aceste două modele, Lamborghini a reuşit să îşi finanţeze proiectele viitoare. În 1966 Lamborghini a prezentat prima sa maşina sport la Salonul Auto de la Geneva, numele său era Lamborghini Miura. Miura a fost maşina care a pus compania Lamborghini pe harta maşinilor exotice.
Următorul model a fost Lamborghin Espada, numită astfel după sabia matadorilor spanioli. Espada avea un motor V12 de 4.0 litri capabil să propulseze maşina la o viteză maximă de 240 km/h, impresionant ţinând loc că maşina a fost lansată în 1968.
În 1971 a fost prezentat lumii primul Lamborghini Countach. Countach provine dintr-un dialect italian care exprimă surprinderea. Numele se datorează lui Nuccio Bertone care a fost extrem de surprins atunci când a văzut maşina prima dată. Lamborghini Countach a fost primul Lamborghini care avea uşile care se deschideau vertical.
În 1972 Lamborghini a fost nevoit să vândă o parte din compania de tractoare deoarece a falimentat în urma unei comenzi anulate de către un stat Sud American, iar în 1978 Lamborghini a declarat falimentul total. Compania fiind cumpărată de fraţii Mimran. În perioada aceea Lamborghini vindea doar Countach, LM 002 şi Jalpa.
În 1987 Lamborghini a fost cumpărat de compania americană Chrysler. Sub conducerea lui Chrysler Lamborghini a creat modelul Diablo. Conducerea americană a introdus de asemenea şi noţiunea de confort, lucru care lipsea până acum cu desăvârşire.
În 1994 Chrysler au fost nevoiţi să vândă compania Lamborghini din cauza crizei economice şi politice. Lamborghini fiind cumpărat de firma Megatech, o companie indoneziană condusă de cel fiul cel mai mic a preşedintelui indonezian. Sub conducerea Megatech Lamborghini a scos de la nafatlină modelul Diablo, creând modelul Diablo SV (Sport Veloce), un model cu un motor V12 de 525 cp.
În 1997 Lamborghini a fost vândut companiei Audi AG, care deţine şi azi brandul Lamborghini. Datorită tehnologiei germane, Lamborghini a devenit una din cele mai căutate supermaşini.
Sub conducerea lui Audi, Lamborghini a lansat modelele Murcialago, Gallardo şi Reventon.
Mai jos am făcut un istoric vizual al companiei Lamborghini:
1963 Lamborghini GTV
1964-1968 Lamborghini 350 GT
1966-1968 Lamborghini 400GT
1966-1974 Lamborghini Miura
1968-1978 Lamborghini Espada
1968-1970 Lamborghini Islero
1970-1978 Lamborghini Jarama
1970-1979 Lamborghini Urraco
1974-1990 Lamborghini Countach
1976–1977 Lamborghini Silhouette
1982-1990 Lamborghini Jalpa
1986-1992 Lamborghini LM 002
1990-2001 Lamborghini Diablo
din 2001 Lamborghini Murcialago
din 2003 Lamborghini Gallardo
din 2008 Lamborghini Reventon-ediţie limitată
Related posts:
- Lamborghini LM 002 Tot m-am gândit să scriu despre acest monstru, dar...
- Lamborghini Jota Lamborghini Jota este noul model de super, ultra, extra,...
- Un pasionat face un Countach Lamborghini-ul Countach este una din cele mai emblematice masini...
- Lamborghini LP 640 vs ghiveci de flori Puţini s-au gândit să pună versus între aceste două...
- Video: Lamborghini pe zăpadă Tiff Needdel este un fel de Jeremy Clarkson a...
ma bucur sa citesc/recitesc istorii ale constructorilor. Miura e uan din cele mai apreciate masini, ca design, din istoria auto. Fondatorul Pagani, Horacio Pagani, tatal Zondei, a lucrat la inceput la Lamborghini. “lupta” dintre Ferarri si Lamborghini a fost pasionanta si a nascut opere de arta. exceptional !